Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesCRMNice to know CRM
Tariefafspraken op klantniveau
Tariefafspraken op klantniveau

Leg tariefafspraken per klant vast in CRM!

Inge Terpstra avatar
Geschreven door Inge Terpstra
Meer dan 2 jaar geleden bijgewerkt

Het kan natuurlijk zijn dat je met een bepaalde klant een tarief hebt afgesproken. Dit kun je vastleggen in Simplicate CRM.

Instellingen

Om tariefafspraken vast te leggen in CRM, dien je dit allereerst te activeren.
Je gaat daarvoor naar Instellingen > CRM  > Algemene CRM-instellingen. Hier kies je voor tariefafspraken op CRM: Ja.

In CRM is nu het tabblad 'tariefafspraken' toegevoegd:

De afspraken vastleggen

In dit tabblad ga je de tarieven vastleggen. Je doet dit door op 'Nieuw' te klikken (rechtsboven). 

Afhankelijk of je in Simplicate werkt met een uurtarief per urensoort of een uurtarief o.b.v. medewerkers, krijg je hier één of twee opties. Dit artikel gaat hier verder op in > 

Je selecteert 'urensoort' of 'medewerker' en vult het tarief in dat je met de klant hebt afgesproken:

De afspraken verschijnen vervolgens in het overzicht:

Tarieven gebruiken in het project

Wanneer je vervolgens een project aanmaakt voor deze klant en de desbetreffende urensoort of medewerker selecteert, zal Simplicate aangeven dat er een tariefafspraak is gemaakt en vragen of je deze afspraak wilt gebruiken:

Zodra je klikt op 'Toepassen', wordt het tarief automatisch aangepast naar de gemaakte tariefafspraak!

Was dit een antwoord op uw vraag?