Het kan natuurlijk zijn dat je met een bepaalde klant een tarief hebt afgesproken. Dit kun je vastleggen in Simplicate CRM.
Instellingen
Om tariefafspraken vast te leggen in CRM, dien je dit allereerst te activeren.
Je gaat daarvoor naar Instellingen > CRM > Algemene CRM-instellingen. Hier kies je voor tariefafspraken op CRM: Ja.
In CRM is nu het tabblad 'tariefafspraken' toegevoegd:
De afspraken vastleggen
In dit tabblad ga je de tarieven vastleggen. Je doet dit door op 'Nieuw' te klikken (rechtsboven).
Afhankelijk of je in Simplicate werkt met een uurtarief per urensoort of een uurtarief o.b.v. medewerkers, krijg je hier één of twee opties. Dit artikel gaat hier verder op in >
Je selecteert 'urensoort' of 'medewerker' en vult het tarief in dat je met de klant hebt afgesproken:
De afspraken verschijnen vervolgens in het overzicht:
Tarieven gebruiken in het project
Wanneer je vervolgens een project aanmaakt voor deze klant en de desbetreffende urensoort of medewerker selecteert, zal Simplicate aangeven dat er een tariefafspraak is gemaakt en vragen of je deze afspraak wilt gebruiken:
Zodra je klikt op 'Toepassen', wordt het tarief automatisch aangepast naar de gemaakte tariefafspraak!